Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Homplewicz Janusz
(2)
Chudecki Tadeusz
(1)
Dycht Marzena
(1)
Jeziorska Janina
(1)
Kunowski Stefan
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Pellegrino Pino
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Etyka
(2)
Postawy
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Sękowska, Zofia (1924-1997)
(1)
dziecko
(1)
nauczanie
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika porównawcza
(1)
pedagogika teoretyczna
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43187 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41404 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Część 1. Zarysowanie przedmiotu: 1. Sowo wstępne; 2. Wychowanie i nauka wychowania oraz moralność i nauka o moralności; 3. Etyczna kwalifikacja wychowania; 4. Charakterystyka etyki pedagogicznej; 5. Struktura uprawnień dziecka i wychowanka; 6. Możliwości formułowania obowiązków w wychowaniu; 7. Struktura obowiązków wychowania, opieki i kształcenia; 8. Odrębność pojęć i problemów pedagogiki i etyki; Część 2. Spojrzenia doktrynalne: 9. Doktrynalne usytuowanie pedagogiki; 10. Wartości pedagogiczne i ich geneza; 11. Doktrynalne usytuowanie etyki; 12. Kryterium norm etyki; 13. Przeciwstawność norm i wartości; 14. Kategoryzowanie etyki; 15. Etyczne wartości i postawy wychowania; 16. Zagadnienia etyki wychowania w ramach wiedzy pedagogicznej; 17. Zasady ogólne etyki pedagogicznej; 18. Relatywizm i normatywizm w formułowaniu obowiązków wychowania; 19. Rozwój i rola etyki w jej odniesieniach do pedagogiki; Część 3. Spojrzenia aplikacyjne: 20. Płaszczyzna realizacji wartości etyki pedagogicznej; 21. Etyczne wartości wychowawcze klasycznego idealizmu; 22. Etyczne wartości wychowawcze racjonalizmu; 23. Etyczne wartości wychowawcze w relatywizmie; 24. Etyczne wartości wychowawcze normatywizmie; 25. Etyczne wartości wychowawcze naturalizmu; 26. Etyczne wartości wychowawcze indywidualizmu; 27. Etyczne wartości wychowawcze socjologizmu; 28. Etyczne wartości wychowawcze personalizmu; 29. Etyczne wartości wychowawcze postawy wychowawczej; 30. O etyczne wartości wychowawcze psychoanalizy; 31. O etyczne wartości wychowawcze w prakseologizmie; 32. O etyczne wartości wychowawcze w holizmie humanistycznym; 33. O etyczne i wychowawcze wartości w młodzieżowych ruchach alternatywnych; 34. Etyczne i wychowawcze wartości katolicyzmu; 35. Etyczne wartości wychowawcze chrześcijańskiej pedagogiki egzystencjalnej; Część 4. Spojrzenia monograficzne: 36. Teoria wartości etyki pedagogicznej; 37. System wartości etyki pedagogicznej; 38. Wartości etyki pedagogicznej a osobowość; 39. Jedność wychowawczego i etycznego działania; 40. Metodyka przekazu wartości etycznych; 41. Etyka stosunków wychowania; 42. Etyczna struktura stosunków międzyludzkich; 43. Obszary kształtowania się postawy etycznej; 44. Proces kształtowania się postawy etycznej w pracy pedagogicznej; 45. Możliwości i kryteria oceniania pracy pedagogicznej; 46. Możliwości i kryteria oceniania postawy etycznej w pracy pedagogicznej; 47. Niebezpieczeństwa na wychowawczych drogach przekazu wartości; 48. Środowiskowe przekazy wartości wychowawczych; 49. Przekaz wartości w wychowaniu rodzinnym; 50. Etos wychowawcy; Część 5. Aneks: Ujęcie syntetyczne wartości etyki pedagogicznej ( List św. Pawła; Desiderata - anonimowy tekst znaleziony w starym kościele św. Pawła w Baltimore, pochodzący z 1692 r.; List Kiplinga do syna; Deklaracja Genewska; Deklaracja Praw Dziecka ONZ; Apel Twego dziecka ); Zestawienie schematów; Wykaz nazwisk występujących w tekście; Wybrana literatura przedmiotu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39963 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38845 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa do wydania drugiego; Przedmowa do wydania pierwszego; Wprowadzenie; Wskazówki bibliograficzne; Część 1. Wstęp do pedagogiki jako nauki: Rozdz. 1. Znaczenie współczesne wychowania; 1. Zjawiska przemian w wychowaniu; 2. Rola i funkcje wychowania; 3. Społeczne znaczenie wychowania; Rozdz. 2. Pojęcie pedagogiki jako nauki; 1. Podstawowe terminy i nazwy zjawisk; 2. Wyrazy pochodne w pedagogice; 3. Określenie charakteru naukowego pedagogiki; Rozdz. 3. Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk; 1. Rozwój naukowy pedagogiki; 2. Działy współczesnej pedagogiki; 3. Przedmiot i miejsce pedagogiki w systemie nauk; Rozdz. 4. Metody badań pedagogicznych; 1. Źródła pedagogiki i ich opracowanie; 2. Przyrodnicze metody badania w pedagogice; 3. Humanistyczne metody badania w pedagogice; Rozdz. 5. Nauki współpracujące z pedagogiką; 1. Nauki historyczne w pedagogice; 2. Nauki empiryczne w pedagogice; 3. Nauki światopoglądowe w pedagogice; Wskazówki bibliograficzne do części 1; Część 2. Pedagogika porównawcza. Współczesne systemy wychowania: Rozdz. 1. Geneza współczesnych systemów wychowawczych; 1. Rozwój kapitalizm i jego skutki; 2. Ruchy społeczno-polityczne XIX wieku a kwestia robotnicza; 3. Rozdział systemów wychowawczych; Rozdz. 2. Charakterystyka współczesnych systemów wychowania; 1. Konieczność nowej orientacji w wychowaniu; 2. Pojęcie nowoczesnego systemu wychowania i jego budowy; 3. Źródła zróżnicowania systemów wychowawczych; Rozdz. 3. System chrześcijański wychowania; 1. Założenia systemu chrześcijańskiego; 2. Ideologia współczesnego wychowania chrześcijańskiego; 3. Doktryna wychowawcza Kościoła; Rozdz. 4. System wychowania liberalnego; 1. Geneza i rozwój systemu; 2. Podstawy organizacyjne i zasady systemu liberalnego; 3. Ideologia systemu liberalnego wychowania; Rozdz. 5. System socjalistyczny wychowania; 1. Geneza i rozwój systemu; 2. Założenia systemu wychowania socjalistycznego; 3. Ideologia systemu wychowania socjalistycznego; Wskazówki bibliograficzne do część 2; Część 3. Pedagogika teoretyczna. Proces wychowawczego rozwój człowieka: Rozdz. 1. Pojecie wychowania; 1. Zjawisko rozwoju wychowawczego; 2. Określenie wychowania; 3. Składniki ( dynamizmy ) wychowania; Rozdz. 2. Istota wychowania jako wytworu; 1. Trzy możliwości w wychowaniu; 2. Czynniki rozwojowe człowieka; 3. Dwu- i trójczynnikowe teorie rozwoju; Rozdz. 3. Wychowanie jako rozwój biosu; 1. Teoria warstwicowa rozwoju człowieka; 2. Rozwojowe formy życiowe; 3. Struktury rozwojowe człowieka; Rozdz. 4. Wychowanie jako wpływ sytuacji społecznych etosu; 1. Znaczenie środowiska w wychowaniu; 2. Sytuacje wychowawcze; 3. Morale sytuacji społecznych etosu; Rozdz. 5. Wychowanie jako urabianie przez działanie agosu; 1. Zadania i funkcje wychowawców; 2. Zasadnicze czynności wychowawcze; 3. Współpraca wychowawcza jako warunek skuteczności działania agosu; Wskazówki bibliograficzne do części 3
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38150, W.38152, W.38154, W.38153, W.38383, W.38151, W.38384 (7 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41287 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40373 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej